1. خانه
  2. /
  3. آرشیو خدمات مشاوره مهندسی
  4. /
  5. خدمات مشاوره مهندسی ایزولاسیون و LOTO

خدمات مشاوره مهندسی ایزولاسیون و LOTO

صنایع فرآیندی اعم از مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز، تأسیسات تولید نفت و گاز، صنایع معدنی و فولادسازی ها، نیروگاه ها و ....، همواره با حجم گسترده ای از سیستم های پایپینگ و خطوط لوله ی جوش داده و متصل به هم و مرتبط با ظروف فرایندی، واحدها و تأسیسات شناخته می شوند. محتوی این لاین ها و ظروف تحت فشار، غالباً سیالات خطرناکی هستند که می توانند قابل اشتعال، قابل انفجار و یا سمی باشند و در اغلب موارد در دماها و یا فشارهای بالا قرار دارند. علاوه بر این سیالات خطرناک، وجود سایر انرژی ها و یوتیلیتی های دیگر نظیر برق، بخار، گاز های بی اثر و ... که همواره در کلیه تجهیزات، تاسیسات و قسمت های مختلف یک واحد عملیاتی در جریان هستند، باعث افزایش پتانسیل ایجاد حوادث مختلف ناشی از رهایش انرژی های گوناگون را برای کارکنان، تجهیزات و محیط زیست ایجاد می کند. این موضوع و رهایش ناخواسته انواع انرژی های خطرناک، حتی در سایر سازمان ها، نظیر صنایع تولیدی، معادن و ... نیز همواره خطرات زیادی را در حین عملیات های تولید و بهره برداری، نگهداری و تعمیرات روتین، تعمیرات اساسی و ... ایجاد نموده است. 

وجود نواقص در طراحی، تامین و خرید تجهیزات، نصب و اجرای سیستم های ایزولاسیون یکی از عوامل اصلی رویداد هایی است که منجر به نشت مواد شیمیایی، حریق و انفجار و همچنین اختلال و توقف تولید در مجموعه هایی می شود که پتانسیل بالایی در ایجاد حوادث بزرگ دارند. بکارگیری کدها، استانداردها و تجربیات فنی قابل قبول و شناخته شده در زمینه مهندسی ایزولاسیون و اعمال تغییرات و بهینه سازی های فنی در واحد های عملیاتی در این راستا، منجر به کنترل و مدیریت ایمن‌تر در طول فعالیت‌های پرخطری نظیر بهره برداری و نگهداری و تعمیرات روتین ، تعمیرات اساسی و راه‌اندازی مجدد تاسیسات و ... می گردد. همکاران ما در آیفکو آماده ارائه این خدمات در زمینه مدیریت ایزولاسیون انرژی می باشند :

  • انجام مطالعات مهندسی مفهومی، پایه و تفصیلی ایزولاسیون (الکتریکال و مکانیکال)
  • ارزیابی سیستم های ایزولاسیون فرآیندی و مکانیکی (Mechanical and Process Isolation) 
  • ارزیابی سیستم های ایزولاسیون الکتریکی  (Electrical Isolation)
  • ارائه خدمات مشاوره مهندسی طراحی و استقرار سیستم قفل و برچسب گذاری های ایمنی - LOTO
  • تعیین مکانیسم های تست ایمن و نظارت موثر بر سیستم های ایزولاسیون انرژی در صنایع فرآیندی و تولیدی
  • توسعه روش های ایمن برای ایزولاسیون های الکتریکی، مکانیکی و فرآیندی
  • ارائه خدمات مشاوره مهندسی انتخاب و تامین تجهیزات نوین ایزولاسیون مانندQLB، انواع جدید Spade ها، تجهیزات الکتریکال و مکانیکال Lockout and Tagout (LOTO) و ...
  • طراحی، برنامه ریزی و برگزاری خدمات آموزش های تخصصی و کارگاهی ایزولاسیون و LOTO در ایران و خارج از کشور

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، تهیه و تدوین شرح کارهای تخصصی و بومی شده و همچنین ارائه برخی نتایج و خروجی های پروژه های اجرا شده ایزولاسیون و LOTO لطفا با ما در تماس باشید. 

نرم افزار PSMPro
Copyright © 2023 - تمامی حقوق برای شرکت آریا ایمن فیدار (آیفکو) محفوظ می باشد